ر کسی که یک دوچرخه بزرگ و سریع داشته باشد، با فکر سفر به آن سرزمین افسانهای وسوسه میشود، جایی که میتوانید با هر سرعتی که دوست دارید، بدون ترس از تیک زدن بروید، اما در آلمان چیزهای بسیار بیشتری از اتوبان وجود دارد.
از کوه های ایفل در جنوب، تا رشته کوه هارتز در شمال، و از شوارتزوالد شگفت انگیز (معروف به جنگل سیاه) تا سواحل ناهموار بالتیک، مکان بسیار خوبی برای دوچرخه سواری است. بهتر است قبل از رفتن کمی تکالیف را انجام دهید…
برای چک لیست کامل مدارک و تجهیزات مورد نیاز برای سوار شدن در اتحادیه اروپا پس از برگزیت،
همچنین ببینید: معرفی سایت سوالات ایین نامه
محدودیت سرعت در آلمان چقدر است؟
محدودیتهای شهری 50 کیلومتر در ساعت (30 مایل در ساعت) هستند، مگر اینکه درج شده باشد - شروع یک محدوده شهری به طور موثر با علامت نام شهر، و پایان با همان نام با یک خط مورب قرمز از طریق آن مشخص میشود. در این مناطق اغلب محدودیتهای سرعت 30 کیلومتر در ساعت (18 مایل در ساعت) در مناطق مسکونی یا نزدیک مدارس و غیره وجود دارد، و شایان ذکر است که از نظر قانونی باید در نزدیکی کودکان و افراد مسن احتیاط بیشتری داشته باشید و بتوانید بدون خطر توقف کنید. در صورت لزوم خطر برخورد در خارج از مناطق شهری، محدودیت سرعت ملی در جادههای A معمولی 100 کیلومتر در ساعت (6 مایل در ساعت) برای اتومبیلها و دوچرخهها است. برای بزرگراه ها، زیر را ببینید.
اگر علامت آبی با حروف سفید می بینید که می گوید، برای مثال: «80-120km/h» که محدوده سرعت توصیه شده را برای آن قسمت از جاده نشان می دهد.
پلیس در آلمان چگونه است؟
سیستم پلیس آلمان به طرز شیطانی پیچیده ای است، با قدرت هایی که بیشتر در اختیار ایالت های محلی است تا در سطح ملی. در گذشته به این معنی بود که ایالتهای مختلف لباسهای مختلف و لباسهای پلیسی متفاوتی داشتند، که دومی کار را سختتر میکرد که آیا آن نقطه در آینه شما جای نگرانی دارد یا خیر. این روزها تقریباً به رنگ نقرهای و آبی برای وسایل نقلیه استاندارد شده است (اگرچه باواریا و زارلند هنوز از رنگ سبز و سفید یا نقرهای استفاده نکردهاند) بنابراین مراقب باشید.
خودروهای بدون علامت نیز رایج هستند، اما تقریباً همیشه ساخت آلمان هستند.
جریمه در محل تا 35 یورو برای تخلفات جزئی در آلمان عادی است. برای هر چیزی بالاتر از آن - که اساساً به معنای بیش از حدود 25 کیلومتر در ساعت (15 مایل در ساعت) بیش از حد مجاز است - آنها می توانند مبلغ بیشتری را به عنوان ودیعه در مقابل جریمه احتمالی بالاتر که توسط دادگاه اعمال می شود، دریافت کنند. اگر از پرداخت امتناع کنید (یا به هر دلیلی نتوانید) آنها می توانند دوچرخه شما را تا زمانی که این کار را نکنید توقیف کنند.
برای سوار شدن در آلمان به چه کیت و مدارکی نیاز دارم؟
از زمان برگزیت، اوضاع کمی تغییر کرده است. شما به گواهینامه رانندگی (به علاوه مجوز بین المللی رانندگی الگوی 1968 اگر هنوز گواهینامه کاغذی دارید یا گواهینامه صادر شده توسط جزیره من، جبل الطارق یا جزایر کانال)، گذرنامه (که کمتر از 10 سال قبل صادر شده باشد و بیش از سه ماه به آن باقی مانده است) نیاز دارید. در تاریخ بازگشت خود را اجرا کنید، سند ثبت نام (و فرم V103 از شرکت مالی خود را در صورت لزوم) و مدرک بیمه (دیگر نیازی به گرین کارت ندارید). در صورت عقب نشینی باید بتوانید هر یک از این موارد را در صورت درخواست ارائه دهید - عدم انجام این کار با جریمه فوری مجازات می شود.
برخی منابع به شما خواهند گفت که برای ورود به مناطق کم آلاینده در بسیاری از شهرهای آلمان به یک Umweltplakette (برچسب انتشار گازهای گلخانه ای) نیز نیاز دارید. این در مورد خودروها صادق است، اما حداقل در حال حاضر، موتورسیکلت ها معاف هستند. همان منابع می گویند که شما باید یک مثلث هشدار دهنده و یک جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشید، اما باز هم این در مورد موتورسیکلت ها صدق نمی کند (اگرچه مورد دوم به هر حال ایده خوبی است).
شما باید همیشه با چراغ کم نور سوار شوید.
بیمه خرابی به شدت توصیه می شود. هر چند چاپ کوچک را بخوانید. بسیاری از سیاستها اصرار دارند که برای کل سفر پوشش بخرید، بنابراین پوشش باید شامل روزی باشد که خانه را ترک میکنید و نه تنها با شروع فرود در فرانسه، در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که اصلاً پوشش ندارید. همچنین باید یک کارت بیمه سلامت جهانی (GHIC) همراه داشته باشید تا از صورتحسابهای پزشکی گرانقیمت بالقوه جلوگیری کنید (کارتهای EHIC موجود نیز در زمان تاریخ پذیرفته میشوند)، اما همچنین توصیه میشود که بیمه پزشکی جداگانه از جمله بازگشت به وطن بگیرید (به بالا مراجعه کنید).
محدودیت سرعت در اتوبان چقدر است؟
دو چیز را که همه درباره اتوبان میدانند: اول اینکه آنها توسط نازیها اختراع شدند تا نیروها را در امتداد مرزها سرعت بخشند و دوم اینکه هیچ محدودیتی برای سرعت وجود ندارد. هر دوی این "حقایق" عمدتاً اشتباه هستند ...
اولین بزرگراه در آلمان - و به همین دلیل، جهان - درست قبل از جنگ جهانی اول شروع شد، و برنامه ساخت راههای دیگر خیلی پیش از به قدرت رسیدن گروه هیتلر در سال 1933 در جریان بود. در طول جنگ، اتوبانها بیشتر بودند. احتمالاً به عنوان فرودگاه به جای نیروهای انتقال نیرو (که در عوض با قطار رفتند) استفاده می شود.
این روزها حدود 12000 کیلومتر اتوبان در سرتاسر آلمان وجود دارد، و حدود نیمی از این طول با محدودیت های سرعتی به هر شکلی، معمولا حداکثر 130 کیلومتر در ساعت (80 مایل در ساعت) پوشیده شده است. برای بقیه، اگرچه محدودیت خاصی وجود ندارد، محدودیت توصیهای 130 کیلومتر در ساعت وجود دارد، و فراتر از آن به عنوان اعتراف ضمنی تلقی میشود که اگر همه چیز اشتباه پیش رفت، عواقب آن را نیز میپذیرید - که ممکن است به معنای مسئول بودن در قبال خسارات و غیره باشد. باعث تصادف شود همچنین در صورت تجاوز از حد نصابی، از استاندارد بالاتری برای سواری برخوردار هستید - حتی یک تخلف جزئی مانند عدم نشان دادن هنگام تغییر مسیر ممکن است باعث جریمه جدی شما شود.
حتی در جایی که هیچ محدودیتی وجود ندارد، لزوماً نمیتوانید آن را دنبال کنید - ترافیک به خصوص در زمانهای اوج مصرف رایج است (به یادداشت فیلترینگ زیر مراجعه کنید). همچنین یک قانون اساسی وجود دارد که می گوید نباید با سرعتی که از توانایی شما برای توقف در محدوده دیدتان بیشتر است سوار شوید و همچنین باید آینه های خود را چک کنید، زیرا مهم نیست که چقدر سریع می روید، ممکن است خوب کسی باش که سریعتر پشت سر بگذارد.
اصولاً از آن لذت ببرید اما در مورد آن عاقلانه رفتار کنید.
چه جاده های دیگری در آلمان خوب است؟
آلمان مملو از جاده های فوق العاده است. برخی از آنها - Ferienstrassen نامیده می شوند - به طور خاص به عنوان ارزش کاوش نشان داده شده اند. مسلما بهترین آنها Deutsche Alpenstrasse - جاده آلپ آلمان است. در حاشیه مرز اتریش/آلمان از دریاچه کنستانز در غرب تا کونیگزی در شرق، آن به خوبی نگهداری شده، تابلوهای راهنما و به زیبایی منظره است. در 450 کیلومتری از ابتدا تا انتها، میتوانید این کار را در یک روز انجام دهید، اما میخواهید توقف کنید و عکسهای بسیار زیادی در طول مسیر بگیرید.
اگر واقعا جاه طلب هستید، می توانید از Deutsche Motorradstrasse پیروی کنید. بهتر است مطمئن شوید که وقتی شما دور هستید، کسی به گربه غذا میدهد - مسیر کامل بیش از 9000 کیلومتر است...
قانون اگزوزهای بلند در آلمان چیست؟
در کشوری که از ترس مزاحمت همسایه ها حتی اجازه ندارید چمن خود را در روز یکشنبه چمن زنی یا ماشین لباسشویی خود را بعد از ساعت 10 شب روشن کنید، دوچرخه های پر سر و صدا به طور فزاینده ای منفور می شوند.
درخواستها - و تلاشهایی برای تصویب قوانین - ممنوعیت دوچرخهسواری در جادهها و شهرکهای خاص و حتی ممنوعیت کامل دوچرخهها در روزهای یکشنبه وجود داشته است.
در حال حاضر ما نمیتوانیم هیچ مدرکی مبنی بر اعمال ممنوعیتها پیدا کنیم، و وزیر حملونقل آلمان اخیراً با گروههای فشار دوچرخهسواری ملاقات کرد تا به آنها اطمینان دهد که - در حال حاضر - قصدی برای اعمال ممنوعیت ندارد، اما این بدان معنا نیست که این ممنوعیت وجود دارد. یک روز اتفاق نمی افتد در حال حاضر پیشنهادهایی برای کاهش سطح صدا برای دوچرخه های جدید به 80dB(A) در حال انجام است، و تابلوهای اعلانات الکترونیکی اندازه گیری صدا در همه جا ظاهر می شوند که اگر سر و صدای زیادی ایجاد کنید قرمز چشمک می زنند (اگرچه آنها تا کنون فقط مشاوره هستند). در عین حال، اگر لوله پر سر و صدا دارید، تعجب نکنید اگر شما را کشیده اند، سر و صدا را بررسی کرده و جریمه می کنید.
آیا فیلتر کردن یا جداسازی خطوط در آلمان قانونی است؟
بله، فیلترینگ در آلمان قانونی است، اما فقط زمانی که ترافیک دیگر کاملاً ثابت باشد.
تقسیم خط - برش بین خطوط ترافیک در حال حرکت - کاملاً واضح است (در صورتی که حدس زده باشید ممنوع است).
علاوه بر امکان فیلتر کردن یقه، احتمالاً متوجه خواهید شد که رانندگان جلوی شما عمداً شکاف ها را می بندند تا از فرار شما جلوگیری کنند - آنها معمولاً در آلمان یک دسته قانونمند هستند. آنها دوست ندارند افراد دیگر (به ویژه خارجی ها) به این شکل آزادی عمل کنند.
توجه داشته باشید که اگر علامت «سبقت ممنوع» وجود داشته باشد، واقعاً به معنای سبقت ممنوع است، نه فقط «از خط ثابت عبور نکنید». به طور عجیبی (و ناعادلانه) یک ماشین مجاز است در آن شرایط از موتور سبقت بگیرد، اما نه برعکس...
در چراغهای راهنمایی، یک فلش سبز به سمت راست به شما امکان میدهد زمانی که مسیر پیش رو قرمز است، به راست بپیچید، اما باید از سمت چپ جای خود را به ترافیک بدهید.
در موضوع قانون، برخی از جرایم رانندگی به اندازه کافی جدی تلقی می شوند که به جای جرایم مدنی، جزایی محسوب می شوند. اینها شامل سرعت بیش از حد، رانندگی در حالت مستی/مواد مخدر (محدودیت نوشیدنی/رانندگی آنقدر کم است که ممکن است صفر باشد) و سبقت غیرقانونی. پس نکن...
نوربرگ رینگ چگونه است؟ باید برم؟
آه، بله، نوربرگ رینگ، یا به طور خاص Nordschleife، یا حلقه شمالی.
سایه ای به طول کمتر از 21 کیلومتر که از میان کوه های ایفل به داخل و خارج و بالا و پایین می رود.
مسیری به قدری پیچیده که کارشناسان نمیتوانند دقیقاً در مورد تعداد گوشههای آن به توافق برسند - برخی منابع میگویند تا 170 - اما عدد مورد قبول عموماً 73 است (40 راست دست، 33 چپ).
آهنگی بسیار سخت برای یادگیری، با جنگل های اطراف که خطوط دید را پوشانده اند، و بسیار خطرناک، با چهره های صخره ای به جای دور دوم، که جکی استوارت، اسطوره جایزه بزرگ، نام آن را Die Grüne Hölle – جهنم سبز – گذاشت و آن را بهتر دانست. به سرعت به آنجا بروید، زیرا اگر آهسته پیش بروید، از محیط اطراف خود می ترسید.
این پیست که در ابتدا در دهه 1920 ساخته شد، با دوران شکوفایی خود در دهه 50 و 60 میلادی، پس از تصادف وحشتناک گلوله آتشین نیکی لاودا در سال 1976 (به یاد داشته باشید آنچه در مورد چهره های صخره ای گفتیم...) ثروت این پیست کاهش یافت. .
این روزها به عنوان یک مسیر آزمایشی برای آموزش راننده و برای دسترسی عمومی استفاده می شود.
به طور رسمی، در روزهای عمومی به عنوان جاده یک طرفه عوارضی طبقه بندی می شود. بنابراین می توانید به محل عوارضی بروید، هزینه یک دور را بپردازید و با آن ادامه دهید. مهم نیست که چند روز پیگیری انجام داده اید، ما می توانیم تضمین کنیم که حلقه همچنان شوکه کننده خواهد بود. این بسیار طولانی و پیچیده است (و در برخی مکانها سطح ضعیفی دارد)، و اگرچه میتوانید مانند جادههای معمولی سوار آن شوید، در حالی که این کار را انجام میدهید که ماشینها، دوچرخهها (جاده و مسابقه) وجود خواهند داشت. و حتی مربیان توریستی که اکثر آنها بسیار سریعتر از شما خواهند بود.
بدترین آنها تست کننده های لاستیک هستند. باز هم ماشین و دوچرخه. اگر به آنها گفته شود که بیرون بروند و یک دور هشت دقیقه ای انجام دهند، بدون در نظر گرفتن این موضوع این کار را انجام خواهند داد.
علاوه بر آن، اگر اشتباه کردید، و همچنین آمبولانس و کامیون یدککش، میتوانید برای هر گونه آسیب به مدار یا تجهیزات ایمنی (بله، آرمکو را خراب کنید و قبض دریافت خواهید کرد) نیز هزینه دریافت خواهید کرد. به عنوان بالقوه برای هر گونه ناراحتی ناشی از بستن مدار و غیره.
آیا ما شما را عقب انداخته ایم؟ ما امیدواریم که نه - این یک مکان افسانه ای است و شما واقعاً باید از این فرصت استفاده کنید و تا زمانی که هنوز آنجا است سوار آن شوید.
آیا من در نوربرگ رینگ بیمه هستم؟
اکثر بیمه نامه ها به طور خاص «Ring» را از بندهای پوشش خارجی خود حذف می کنند، بنابراین باید قبل از ورود به مسیر بررسی کنید.
همچنین باید به خاطر داشته باشید که اگر تصادف کنید، ممکن است از جیب خود رها شوید یا برای دریافت مراقبت های پزشکی دچار مشکل شوید، بنابراین خرید یک بیمه نامه مسافرتی مخصوص موتورسیکلت با کیفیت که می تواند پوشش نوربرگ رینگ را ارائه دهد، بسیار ارزشمند است.
صرف نظر از اینکه سوار رینگ می شوید یا نه، بیمه مسافرتی می تواند وسایل شما را پوشش دهد و در صورت نیاز به مراقبت های بهداشتی به شما کمک کند. یک سیاست سالانه می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود زیرا می تواند شما و خانواده تان را در تمام سفرهایتان پوشش دهد، صرف نظر از اینکه سوار می شوید یا نه
منبع :
https://www-bennetts-co-uk